8.3.2014

Ruusuista Naistenpäivää

Vanha 3D-kuva pääsi kortiksi....


Sekä samassa arkissa olleet ruusut....


Olen leikannut ruusut irti taustoistaan. Usein kuva-arkeissa on kauniita kuvia, mutta rumia taustoja ja toinen kuva on aina se vaikeimmin leikattava. Minulta on monesti kysytty, miten saan leikattua siististi kuvat irti. Ei siinä tarvita kuin toooosi terävät ja hyvin käteen sopivat sakset ja paperiveitsi. Tärkeää on myös hyvä valaistus, itse käytän jalallista suurennuslasia jossa on valo. Näppärä apuväline, ainakin vanhenemisen myötä :) Jostain syystä ei enää näe lähelle kovin tarkasti :))
 Laitan eri postauksen 3D kuvan kokoamisesta lähiaikoina.


HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ!


6 kommenttia:

  1. Kaunis ruusukortti!
    3D-kortteja tuli joskus tehtyä paljonkin. 3D-tekniikassa itseäni viehätti kuvien tarkasti leikkaaminen pienillä kirurginsaksilla.Leikattuja kuvia oli jemmassa paljon enemmän kuin huvitti niitä koota :)
    Oikein hyvää ja aurinkoista Naistenpäivää sinullekin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Arja! Kuvien leikkaaminen on jotenkin rentouttavaa, aivotonta puuhaa kuten eräs ystäväni sanoi. Sama vika, leikattuja kuvia on paljon, niitä nyt olen yrittänyt "tuhota" kortteihin :)

      Poista
    2. Hyvä ilmaisu tuo "aivotonta puuhaa" :) Sitä se nimenomaan on, ei tarvi ajatella yhtään mitään, keskittyy vaan leikkaamaan huolellisesti. Samanlaista pääntyhjennystä olen huomannut olevan mandaloitten värittämisen.

      Poista
    3. Taannoin, kun siivosin askarteluvarastojani löysin liki 200 leikkaamatonta 3D arkkia, hih...joten "aivotonta" puuhaa piisaa joksikin aikaa....Ihan kaikkia arkkejani en tule koskaan leikkaamaan. Säästän ne muistoksi :)
      Mandaloista minulla ei ole kokemusta, mutta olen niitä ihaillut muiden blogeissa. Minulla ei kynä tahdo piirtää sitä mitä minä haluan;) Olenhan minäkin piirustellut ympyröitä paperille, kun olen roikkunut puhelin langoila odottaen. Vois kait niitäkin sanoa mandaloiksi (?)

      Poista
  2. Kauniita kortteja. 3D:ssä on aina oma viehätyksensä. Hyvää Naistenpäivää :)

    VastaaPoista
  3. Kiitos Selma!
    Kolmiuloitteisuus viehättää yhä vain, vaikka jotkut pitävät tekniikkaa jo vanhanaikaisena juttuna :))

    VastaaPoista